Friday, 7 December 2012

HIKMAH DILARANG TIUP MINUMAN PANAS


Assalamualaikum ..


Nabi melarang para sahabatnya meniup air panas yg akan diminum...

Ternyata dalam penelitian Science , air panas (H2O) yang bertemu karbondioksida (CO2) yang dihembuskan oleh mulut (manusia mengeluarkan CO2) maka akan menghasilkan persenyawaan H2CO3 , asam karbonat . Dan jika asam karbonat ini masuk ke dalam tubuh manusia , maka boleh menyebabkan penyakit jantung !

SubhanALLAH, rupanya itulah rahsianya. Semoga bermanfaat.




LIKE Shidaizy Boutique untuk mendapatkan tudung & Shawls eksklusif dgn harga yg berbaloi ! Sesiapa yang ingin menjana pendapatan sbg Agen Dropship juga dialu-alukan . Tempat terhad ! Thanks :)

47 orang pot-pet !:

hananhadila said...

staip sunnah Rasulullah ade hikmahnyee kann ..

Fendy said...

carbonate acid tu..patot la bahaya...

afifudinsohaini said...

pernah dengar tapi sumber tu dari mana..thanks sharing..

Mrs Velentine said...

nice entry dik.

hafiz hafizol said...

yela pernah dgr gak. tp sumber dia x taw kat mana. huhu..

yana lyana said...

nice info..

Shiyda Aqma said...

@hananhadila a'ah betol tu :)

Shiyda Aqma said...

@Fendy tau takpe !

Shiyda Aqma said...

@afifudinsohaini sumber tu dr fb :)

Shiyda Aqma said...

@Mrs Velentine thnks kak :)

Shiyda Aqma said...

@hafiz hafizol a'ah .. tp mgikut kajian sains , ada betulnya jugak kan . :)

Shiyda Aqma said...

@yana lyana thanks :)

puteri kasih said...

pernah juga terbaca tentang info ni..nice sharing :)

^^eKaTiKaH^^ said...

serius?bru thu.. btw, nice info. tq

tirahzairi said...

betul2....

kura said...

wooo. satu ilmu baru ni :)

Mat Jo said...

hu, ambil la alternatif len untuk menyejuk kan minuman yang panas

shasha yacob said...

pengajaran untuk saya yg selalu tiup kopi nih. hihi thanks nice sharing

sa mic said...

Huih! Baru tahu D: . Thanks sharing lullzzz . Kena pesan kat mak dah ni, huhu

miz ruha said...

tahu pasal ni... cikgu bio ada cakap.. baca kat artikel pun ada juga..

Nurul Ain Zulkarnaind said...

tq share info

Leeza dayasari [santai leeza] said...

betul tu... mari kita kurangkan amalan ni kpd siapa yg dh terbiasa.

encik cool said...

sayangilah jantung anda..

boni kacak said...

terima kasih tau awak sebab berkongsi artikel ni..saya memang tak tau tentang ni... thanks ye :)

Syaifuddin Alias said...

yg dilarang mesti ada sesuatu yg dpt mncegah kita daripada pkre buruk :]

Misz Fazie said...

la yeke. kite slalu tiup air kalau panas. erkk. pasni tanak buat lagi. nice sharing. :D

zila manaf said...

kami pon pernah dgr tp...betulke? ikut sunnah jum

Scout Man Nglawak said...

Wa'alaikumussalam

Nice Info kak :)

Shiyda Aqma said...

@puteri kasih sharing is caring :P

Shiyda Aqma said...

@^^eKaTiKaH^^ hehe , sama2 :)

Shiyda Aqma said...

@tirahzairi good :)

Shiyda Aqma said...

@kura a'ah , amal-amalkan yer . hehe :P

Shiyda Aqma said...

@Mat Jo letak dalam fridge dulu kot . haha :P

Shiyda Aqma said...

@shasha yacob haha , sama la kiter :P

Shiyda Aqma said...

@sa mic mak je ke ? haha :P

Shiyda Aqma said...

@miz ruha kan ? hhehe

Shiyda Aqma said...

@Nurul Ain Zulkarnaind sesama frens ! :)

Shiyda Aqma said...

@Leeza dayasari [santai leeza] yup2 ! marilah sama2 :)

Shiyda Aqma said...

@encik cool ingatlah org yg tersayang . ceyy . :P :P

Shiyda Aqma said...

@boni kacak saya pn baru tau . hehe sama2 :)

Shiyda Aqma said...

@Syaifuddin Alias betul tu awak :)

Shiyda Aqma said...

@Misz Fazie hehe , sama je kiter , lpas ni jgn buat dahh . haha

Shiyda Aqma said...

@zila manaf kalau mgikut sains , mmg betul :)

Shiyda Aqma said...

@Scout Man Nglawak thanks dik :)

Cik Yaya said...

memang pon..dan lagi..kita menghembus nafas adalah karbon dioksida, bdn kita tidk memerlukannya, sebab tu kbnykan mnuman ksihtan yg paling baik adalah mnuman yg anti-oksida..kalau kita menghembus pula nfas kita ke air tu dah tntulah air tu akn mempunyai oksida pula..kn =)

sha (chirp chirp) said...

yup, setiap pesanan raulullah dan larangan ALLAH pasti ada hikmahnya :D

pingu said...

thanks sangat menarik huhuhu ..

Post a Comment

thanks for the comment . Appreciate it :)