Saturday, 6 October 2012

MIMPI DAN FAKTA UNIK

Assalammualaikum . .

kalau cakap pasal mimpi , semua orang pernah bermimpi , pelik kot kalau orang yang tak pernah mimpi ni =_=! teringat bila masa kecik dulu , selalu mimpi tengah berenang-renang dengan syahdunya , last-last ter..ken..cingg di tilam ! haha elehh , macam korang tak pernah ? wuu eh eh , adakah korang semua tahu yang ada fakta menarik mengenai mimpi ni . nak tahu ? sila scroll di bawah . 




1 . LUMPUH SEMENTARA 

- yaa , tak ramai sedar bahawa semasa bermimpi , kita telah menjadi lumpuh sementara . perasan tak kalau tengok member korang tengah mimpi tu , mesti pergerakan dia terbatas , macam kena ikat dan mulut terkumat-kamit atau macam " mmmphhh ! mmphh ! " mulut tak boleh nak cakap betul . ouhh , rupanya aku pun pernah menjadi " lumpuh " . >..<

2 . LUPA

- bila bangun dari tidur , 5% dari mimpi kita akan hilang . dalam masa 10 minit pula , 90% pula akan hilang ! superb tak ? patut la lepas mimpi semangat gila aku nak cite kat mak aku , starting da baekk story tu tapi bila kat tengah2 macam " err , err .. mak , orang mimpi apa eh semalam , " "alaa , bantai je la reka-reka cite sikit , bukan mak aku tau pun " =p anda setuju ? hewhew

3. PERNAH LIHAT

- perasan tak dalam mimpi kita mesti ada orang yang kita tak kenal a.k.a strangers yang masuk dalam mimpi kita . sebok pulak nak masuk dalam mimpi kiter kan , tapi kalau hensem tu takpe la , redha ... wehehe tapi tahukah korang yang strangers yang masuk dalam mimpi korang tu adalah orang yang pernah korang lihat dalam hidup korang ! ini fakta . 
tak mustahil kalau pembunuh bersiri dalam mimpi korang tu adalah mat bangla yang penah isi minyak kereta ayah korang kat petronas masa kecik-kecik dulu ? hahaha NOTHING IS IMPOSSIBLE :3
4 . KANAK-KANAK

- kanak-kanak lebih cenderung mengalami mimpi yang menakutkan berbanding orang dewasa .  " mama , gegirl mimpi antu , tsskkk ..tatott ahh , tskk .. tsk .. "  "alahaii siannya anak mama ni , tido tak basuh kaki la tu ,meh tido kat bilik mama " <<---- sudahnyaa ... 


5 . HAIWAN

- Haiwan pun bermimpi jugak terutamanya mamalia . nak dijadikan cerita , tadi tengok masa kucing aku tidur , badan dia terlentang luas , lepas tu macam  "vibrate-vibrate" gituu . err .. bermimpikah itu ?? haha 


p/s : sebaiknya baca lah doa sebelum tidur ye kawan-kawan :)



LIKE Shidaizy Boutique untuk mendapatkan tudung & Shawls eksklusif dgn harga yg berbaloi ! Sesiapa yang ingin menjana pendapatan sbg Agen Dropship juga dialu-alukan . Tempat terhad ! Thanks :)

32 orang pot-pet !:

Ammelia Yusoff said...

menarik fakta mimpi ni. hehe

SYAH'IZZAT said...

alhamdulillah i jarang mimpi :)

Ridzwan Mohamed said...

err kalau mengigau tu camne ye?
fakta no 2 tu yg boleh jd bertambah mengarut tu kan sbb dah terlupa punye pasal

Dunia Wilma said...

Plus, cuci kaki sebelum tidur ^_^ Hehehe...
Wilma paling tak suka mimpi kita jatuh...
Coz, bila tersedar jak, rasa berdebar teramat sangat...

Mat Jo said...

ye ke, patut la kucing Mat Jo bengang ngan Mat Jo, baru diorang nak mimpi, Mat Jo p kacau, ahaks

shiyda said...

@Ammelia Yusoff hehe , thanks awak :)

shiyda said...

@SYAH'IZZAT jarang ? yess sama la kiterr . hehe :)

shiyda said...

@Ridzwan Mohamed haha , a'ah , sukati je nk reka-reka cite kekonon ! haha :P

shiyda said...

@Dunia Wilma a'ah , btol2 :) tau takpe , rasa macam tersentap bila bgun tuu . haha :P

shiyda said...

@Mat Jo haha . apa la mat jo ni , kesian kucing tu , tak amann . :P

Everything's Everythings said...

Wahh yker? ^^
baru tahu ni..

shiyda said...

@Everything's Everythings hehe , a'ah , shiyda pn bru tahu je ni ! muahaha :P

eenie minniey said...

betol3 ! sy pnh mimpi jumpa aaron aziz, dia sedara terpisah sy,mungkin? :D

shiyda said...

fuiyooo ! aaron aziz tuuu ! haha err . mungkin2 . eh , dia sedara terpisah kiter jugakk ! haha

miss fluffy said...

ptut r anak kucing kt rumah ni asyik vibrate je tyme tdoq..mpi la tuh..hehe

Dak Fisha said...

mimpi ni sebenarnya gangguan setan. lau dah ke arah yang negatif la. hehe

Leeza dayasari [santai leeza] said...

pernah mimpi sesuatu then pernah jadi dlm realiti.

shiyda said...

@miss fluffy hehe , mungkin ! same kan kucing kiterr :P

shiyda said...

@Dak Fisha btol2 , sebab tu baca doa sebelum tido :)

shiyda said...

@Leeza dayasari [santai leeza] a'ah btol2 . ada jugak yg mcm tu kan . :)

caliph shuriken said...

aisey, kdg2 mimpi best2 tapi x smpat ending sbb tiba2 terbangun tido kn, huh...

fiqkbe said...

masa kecik2 slalu mimpi g buang air kt toilet. bila bgun rupa2 nyer toilet tu adalah katil sendiri. hehehe :P

amranaiman said...

selalu je mimpi patu x ingt ape mimpi tu :P haha ingt nk stndby buku bangun2 tru tulis

Fiza Suhaimi said...

mimpi permainan tido.. tapi sometimes mimpi ni boleh jadi cerita best.. fiza pernah mimpi, fiza menangis sekuat hati tiba2 fiza terjaga mata fiza basah.. hehehe..

shiyda said...

@caliph shuriken a'ah la , setuju ! hehe

shiyda said...

@fiqkbe hahaha . terpaksa jemur tilam pepagi buta kan ! :P

shiyda said...

@amranaiman hahaha , semangat berkobar2 nak tulis mimpi ! :P

shiyda said...

@Fiza Suhaimi haha , btol tu fiza , sis pun sama , punya la tersedu-sedu kan nangis , macam haremmmm . hikkks :P

Mummy Adriana said...

Mummy selalu mimpi hantu...hahahaha gara2 banyak nau tengok cite seram.! Padahal penakut :)

Aei Amrun said...

nak komen ni...
menarik gak pasal mimpi ni..
1st time jumpe fakta mimpi..

bw la sini plak k..thanks
http://aeidahlatiff.blogspot.com

Momo said...

aku baru tau fakta nih..haha

Surya Chandra said...

nombor 2 tuh paling sering !!
wkwkwk

ex: http://suryachandragobel.blogspot.com

Post a Comment

thanks for the comment . Appreciate it :)