Tuesday, 6 July 2010

KELEBIHAN MEROKOK !

.

1 . TIDAK TERJATUH KE LUBANG BILA BERJALAN 
2. TIDAK DIGIGIT ANJING DAN NYAMUK
3. PENCURI TAK MASUK RUMAH
4. DAPAT RAMAI KAWAN .

paham tak ? tak paham eh ? mari-mari cikgu shiyda bagi penerangan . =_=

1 . TIDAK TERJATUH KE LUBANG BILA BERJALAN 

-  Bila korang selalu merokok , cepat la jadi tua kerepot kan , badan pun bongkok je . Bila berjalan bongkok , nampaklah segala lubang , jurang yang ada kat jalan tu . tak de la korang terjatuh nanti . best kan .


2. TIDAK DIGIGIT ANJING DAN NYAMUK

- Lepas tu , bila bongkok mesti susah nak jalan . sakit-sakit tulang belakang bagai , nak taknak kena pakai tongkat , anjing pun takut nak dekat sebab ada tongkat kat tangan , tak pasal-pasal anjing tu kena belasah kaw-kaw .

- Asap rokok pun ley dijadikan ubat nyamuk . kalau sape2 yang takde budget nak beli ubat nyamuk tu , korang panggil je mamat-mamat tengah isap rokok  yang bertenggek dekat ngn uma korang lepak jap nak halau nyamuk .

3. PENCURI TAK MASUK RUMAH

- Bila selalu merokok , selalu jugak la ditimpa penyakit batuk-batuk sampai nak berterabur anak tekak . Malam-malam lak tak dapat tidur sebab batuk-batuk je . So , good news ! pencuri takkan berani masuk rumah sebab tuan rumah xreti-reti nak tidur lagi . untung di situ ! aha

4 . DAPAT RAMAI KAWAN

- Bila selalu sakit tu , terpaksa la tinggal dalam wad kat hospital , bila kat sana korang dapat la suai-kenal dan mengeratkan silatulrahim dengan member-member senasib korang . ala , tak jauh mane pun , katil sebelah-menyebelah je . kan ramai kawan tu . tak payah la sibuk-sibuk nak buat facebook cari member bagai . weee~ =_=


p/s : saya lemas cam nak mati bila diselubungi asap rokok .

20 orang pot-pet !:

-telordibasuh- said...

haha..macam stuju je hehe..makan dalam tu bagi smoker hehe

tiefazatie said...

dasat2..ifa pun xske org yg smoking nie..

ApekxHensem™ said...

nasib apek tak melokok

ninie_azriena said...

huhu..
sokong!!!! (n_n)

Gurlinrainbow said...

telor : hahah . makan dalam ke pakcik ? sowi2 , eheh

tiefazatie : haa , tuh la . xske . tp tpksa suke sbb org kt skelilg sy sume mrokok . =p

Gurlinrainbow said...

apek : ouh . apek tak melokok eh ? gud boy la apek ! aha =p

ninie : hihik . =_=

The Crow Empire said...

hahaha... sangat kelakar. Btol jgk penerangan cik aqma tu. ahaha. Nasib baik sy ni gagak. Gagak mane blh hisap rokok. kan? kan?

(-_-')

From : The Crow

Gurlinrainbow said...

the crow : aha . mane taw gagak tak isap rokok ? cube try letak kt mulut die . siap kunyah-kunyah lagi kot . ngee ~

affan said...

i like this. funny. ahaha.
nice entry shiyda aqma. :)

-telordibasuh- said...

hehe..eh telor mane smoking..means sape smoker tu makan dalm la hehe....

farysa said...

hahaha
betol betol
ade jgk kebaikan merokok ni kan
hihi

Gurlinrainbow said...

affan : ahah . tenkiu2 =p

telor : ouh . yeke . gudd2 . ukeh , da phm da . for smokerrr . =_=

mancai said...

wah betul jugak tu...

L.Lawlett said...

saya menentang sekeras-kerasnya
haha ,tade gurau je
cumanya walau ape pun faedah nye merokok lebih banyak keburukan daripada kebaikan.

Cylia Chel said...

betol jugak tu shiyda...byk jugak faedah merokok ni ye..(jgn merokok..jaga kesihatan..)

ApekxHensem™ said...

mmg gud boy pun kuikuikui

xazryx said...

haha .terasa la plak an .

chaie safri said...

susa nak cari laki2 bukan perokok seperti saya.. ahaha..

Mijie said...

haha..bgs nye entry nie..seronok baca..nsib baik mijie x merokok..:)

Hamzah Ian said...

kene merokok la camni.. hahaha

Post a Comment

thanks for the comment . Appreciate it :)