Monday, 26 July 2010

RUMAH TERMAHAL DI DUNIA !

Antilla adalah nama rumah baru kepada Mukesh Ambani, jutawan petrokimia India . Rumah ini memecahkan rekod rumah paling mahal di dunia dan rumah pertama kat dunia yang melebihi harga $1bilion . Rumah ini setinggi 570 kaki dan dibina kat tengah2 mumbai , India di sekitar kawasan yang penuh kemiskinan .

Menara Antilla ( rumah termahal dunia )



Lobby
Ruang tamu moden .
Ruang tamu tradisional
Ballroom 
Bilik mandi .

Waah best ! Setiap keluarga Ambani mempunyai kelab kesihatan peribadi mereka sendiri . Rumah atau menara ini juga mempunyai 6 tingkat lot parking untuk 168 kereta . Rumah ini menggunakan khidmat kira-kira 600 pegawai dan kakitangan . Manakala setiap tingkat juga mempunyai sebuah taman yang sangat cantik . Kalau nak tau , keluarga ini hanya didiami oleh Ambani , isteri dan 3 orang anaknya sahaja ! =_="


p/s : bila la nak ada rumah camni ?dalam mimpi je la kot . eheh


sumber : mostinteresting facts

45 orang pot-pet !:

Dc said...

alahai..rakyat miskin gler..ape lah salah derma kan sikit kat warga negara sendiri..ne pntg kan dri sendiri lah ne..aduhh..

SURIA AMANDA said...

mak aii..cane nak duduk umah mcm ni erk..scary bentuk dia..

Pinky Pixie said...

nak jadi anak angkat dia la.. haha..
rumah besar giler. =.='

princeduyong said...

waaaa....rumah ke tu...lain macam je...

diana said...

kan bagus kalau dia gunakan
duit bina umah tu
bersama2 dgn orang miskin keliling dia kan..

mesti di bangga je dia dok kawasan mcm tu kan..
orang nampak le dia lebih hebat dari orang lain..

shiyda said...

dc : ha'a . tak pun angkut je rkyat kt sane dok 1 uma skali kn . eheh =p

shiyda said...

suria : tu la , da la tinggi menggalah . law runtuh cmne ? erk !

shiyda said...

pinky : ahaha . shiyda pn nk jd ank agkt die . jum ! =p

shiyda said...

prince : ha'a . lain . mcm menara . uhuh

Che Armster said...

mak aih.. ini rumah ke ape ni?

shiyda said...

diana : heh ! tau xpe . macam saje nk mnunjuk je . mentang2 dowg miskin . cehh ! =p

shiyda said...

che armster : rumah ! jum g mumbai ! aha

SyUhAdA said...

macam membazir pon ada...
rumah besar gler..
tp yg tggl..bpe kerat je..huhu

miss dayah said...

mak aih giler eksklusif rumah dia..

Cylia Chel said...

cantik nye...nak rumah cmtu jugak..

Cylia Chel said...

cantik nye...nak rumah cmtu jugak..

zty said...

fuuh.giller betui..
beza kot ngan rumah zty.hahhha.

Zulfahmi Abidin said...

nie rumah ke hape nie?? dah mcm ape dah..lols...gile vavi la dorg nie..




Entry terbaru Fahmie:
¶ Perempuan Dan Tudung Saji
¶ Keretapi Express
¶ Tutorial : Online Percuma Menggunakan Maxis dan Opera Mini
¶ Setting Handphone Full Coverage

syafawani said...

payah aih rumah besar2..uhu..nak ngemas pon satu hal..curik perhatian pencurik pon iye..hehe..tp interior design dia quite ok kan:)

MissXYZ a.k.a Abaikan said...

cm susah je dok dlm umh beso sgt heheh

shiyda said...

syuhada : tu la . msti bnyk antu kan . eheh

shiyda said...

miss : mmg giler kan . =)

shiyda said...

cylia : ok ! sok kte wat rumah cmni k ! aha =_=

shiyda said...

zty : lg beza kot dr uma shiyda . ahaha

shiyda said...

fahmi : yup ! tp best kan . xyah g hotel bagai . rilek kt uma je . =)

zulkbo said...

salam..
memang hebat bila berduit kan?

Cheqna said...

mimpi2 pun boleh jd kenyataan,

tp tak yah lah buat bangunan mcm tu..hehe..

:-)

LuVidA^^ said...

wohh....rumah ke ni?? hehee....

miszTERRA_SF_ said...

cam hotel dak sy tengok..cam membazir yea gk,bek la tlg rkyat dowang yg miskin 2

shiyda said...

zul : yes . btol2 . =)

shiyda said...

cheqna : ahaha xmo la bgunan cmni . gayat ouh ! heheh

shiyda said...

luvida : iye sayangg . rumah . hee ~

shiyda said...

missx : mmg sush pn kot . da la luas giler . =)

shiyda said...

mizzterra : yela . mmg mbazir . bek blanje kite lg bgus kn . =p

Dc said...

a`aa..betol tu..klu x pon bwk Dc sekali dok kat situ..smlm pon x pew....^_^ hehehe

hentakbelipat said...

dah x mcm umah je pun tgk..khkeh..siap ade ball room eah..

sweetsal said...

mak aish rumah dia..bestnya kalau dpt dok situ tak keluar2 dah lah..hehe

shiyda said...

hentak belipat : ahaha tu la pasal =)

shiyda said...

sweetsal : ahaha taw xpe , sume ade kt dlm uma , xyah sibok nk kuar da . hee ~

Naim Nordin said...

Takabur kalau dah mcmni...rakyat ratusan juta melarat dgn kemiskinan. Ermmm nak buat mcmn kan..sistem kasta yg diamalkan di sana :(

shiyda said...

naim : tu la pasal , kalau duit da tlampau byk , cmni la jdnye .

diraja22 said...

cukup ke org yg duduk dlm rumah 2..
klu x cukup ajak jiran2 sekeliling yg susah 2..

shada | wentz said...

one word. WOW! (-.-")

shiyda said...

diraja : ha'a . dpt pahala kn =)

shiyda said...

shada : one word ! wuwww !! =_=

Post a Comment

thanks for the comment . Appreciate it :)